Tuesday, October 10, 2006

Reflektion over obligatorisk tekst.

Historiske kvindeskikkelser som billede og forbillede.
Interview med Johanne.

Min første tanke efter at have læst denne tekst, er at det også er skønt at hører at det stadig kan lade sig gører at falde i svime over gamle malerier. At det ikke kun er alle de nye teknologiske medier der har overtaget. Jeg føler selv at jeg kan sætte mig ind i hendes reaktion når hun står og ser på såden et maleri. Følelsen af at det engang var et "rigtigt levende" menneske og at der var rigtig levende mennesker der stod overfor hende og malede hende - det sætter også tanker igang hos mig. Jeg skal så ikke sige om det også har noget med hele atmosfæren at gøre når man kommer på et slot eller et museum. For det kan unægtelig ikke sammelignes med at sidde hjmme ved computeren.
Men så er det også jeg tænke på, at vi er utrolig heldige idag. Tænk alle de forskellige måder vi kan udtrykke os på - og hvis man endelig skal kode det sammen med de unges kreative muligheder idag, så får ALLE der bare har en lille smule interesse for at prøve sig frem inden for feltet en chance. -Sammenlignet med tidligere hvor det kun var dem der kunne svinge en pensel der var de kreative!!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home