Sunday, November 05, 2006

Oprettede profil på Arto

Jeg har gået lidt som "katten om den varme grød", da jeg ikke rigtig har kunnet bestemme mig om det med en profil på Artur var en særlig god ide´? Jeg føler ligesom om jeg ikke hører til der - som om jeg trænger mig på.
Efter at ha´surfet lidt rundt på andre sider som Lego, Barbie, O-line og Disney, bestemte jeg mig alligevel for at prøve. For hvis jeg vil vide noget om hvad børn laver på nettet , så må den enkleste måde vel være at spørge dem!
Jeg lægger min profil ud på Artur, hvor jeg ærligt fortæller hvorfor jeg er der og at jeg har brug for lidt hjælp fra dem "derude". Overraskende for mig går det kun ca. 10 minutter før den første mail kommer ind med ansøgning om venskab. Det er en 49 årig kristen mand fra Ribe, med kone og masser af dyr.........først tænkte jeg det er ikke relevant at sige ja til hans ansøgning, for hvad ved han om hvad de unge bruger nettet til. Men så vovede jeg mig alligevel til at trykke på ja tak, for måske ved han alligevel noget......!
Der var også kommet en ung pige på 15 år i min gæstebog, dog uden hun havde skrevet noget. Jeg skrev til hende i hendes gæstebog og hun var hurtig til at svare. Hun fortæller at hun snakker med venner og veninder derinde. Hun logger på når hun kommer hjem fra skole og skriver under "gæstebogern" og ikke i chaten. hun sidder det til hun går i seng ved 22.30 tiden. Det er sjovt fordi vennerene er der og fordi hun møder nye også.
Det var faktisk rigtig sjovt at sådan en ung pige ville bruge tid på at "hjælpe" mig med nogel oplysninger, og så skulle jeg forøvrigt altid være velkommen en anden gang!!!!!

Nu er jeg spændt på om der er andre der er lige så villige til at oplyse mig, som hende her - vi får se :-)
Jeg skal bare have chaten til at virke, for ind til nu er det kun foregået over gæstebogen.

- og jeg er glad for at være "hoppet ud i det", for det er jo ikke spor farligt.......*G*

2 Comments:

At 7:53 AM, Blogger lis faurholt said...

Jeg kan genkende dit forbehold (som også Anne-Mette skrev om) fra da jeg lavede min Arto profil :)

Kan det måske være en af årsagerne til, at mange voksne falder i pressens og chat-ekspertens mediepanik?

 
At 12:55 AM, Blogger Malene :) said...

- det tror jeg. For det vi ikke kender har vi generetl nok en tendens til at være skeptiske over for - desværre.
Og så hører vi jo så meget......og dem der falder i, er måske de voksne der ikke selv kender til brugen af computeren?

 

Post a Comment

<< Home