Tuesday, November 28, 2006

Interaktiv fortælling i Mediator for piger og drenge.

Så blev det sidste punktum og finpudsningen af vores interne prøve i kol sat, og dermed er tiden nu inde til mit hængeparti. Jeg havde håbet på at der ville ha´været nogetn mere tid, men såden blev det desvære ikke. Prøver at få det bedste ud af det*S*

Anne-Mette og jeg holdt skype møde i mandags og besluttede os her for at lave noget omkring alfabetet. Der var andre ting på "skrivebordet" så som trafik og tandbørstning - men vi besluttede os for at lav et program der skulle gøre det sjovt at lære alfabetet. Idén udsprang fra vores kendskab til 0-klasses børn der har lidt vanskeligt ved det der med alfabetet. Så vi tænkte det kunne gøres lidt sjovt med lyd og billeder.
Anne-Mette står for lyden, jeg selv har været på Flickr og i egne gemmer for at finde billeder.

Vi snakkede også lidt om at bygge projektet op omkring Leg og læring, med teorier som Piaget kognitive udviklingsfaser og "Den kulturhistoriske skole" med bl.a. Vygotsky og Leontjew som grundlæggere og hvor netop leg og læring er grundbegreber.

Her er de billeder vi skal bruge:



Yummy
Originally uploaded by CharlesLam.
Billed af bi skal bruges til min og Anne-Mettes opgave 4, interaktive fortællinger.



Squirrel Monkeys
Originally uploaded by jgraham.




panchuiyan cello
Originally uploaded by mintyfresh.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home